Poelier Van Berkel

Van Berkel is een poeliersbedrijf waar de kwaliteit hoog in het vaandel staat. Zij benaderde me om een logo te ontwerpen die het de kwaliteiten en het gevoel van het bedrijf representeert. Het logo bevat het Hollandse, pure, eerlijke en het moderne gevoel net zoals het bedrijf.

  • Samenwerking: Freelance
  • Branche: Agricultuur
  • Project opleveringen: Logo Design
van berkel logo proces
van berkel logo proces color
van berkel logo
van Berkel Moodboard

Moodboard

Na het eerste gesprek met het bedrijf werd me verteld dat ze op zoek waren naar een modern en positief logo ontwerp in landelijke sferen.

Allereerst had ik onderzoek gedaan naar het bedrijf, de concurrenten en de doelgroep. Vervolgens had ik een moodboard opgesteld ter inspiratie. Ik kreeg gelijk ideeën voor het logo en begon gelijk met schetsen.

van Berkel Sketches

Schetsen

I was gestart met schetsen op papier. Hierdoor krijg ik al snel enkele ideeën op papier. Ik was op zoek naar de juiste moderne vorm van een kip. Na enkele schetsen kwam de abstracte vorm steeds meer naar voren samen met het gevoel van het rustieke platteland samen met de moderne uitstraling van nu.

Maar ik had nog meer ideeën die minder abstract waren, dus had ik ook nog enkele alternatieve, meer traditionele logo’s ontworpen. Vanaf dit moment ben ik een selectie digitaal uit gaan werken in verschillende kleurcombinaties om de verschillende uitstralingen van het logo te testen.

van Berkel Logo Design

Design

Nadat ik de schetsen had voorgelegd aan Ellen. Kwamen we uit bij één logo, het abstracte logo. Nog in diezelfde week ben ik verschillende lettertypes en kleurcombinaties gaan testen met dit logo om het logo passend te maken bij de kernwaarden en het gewenste gevoel van het logo.

Van Berkel Ellen

– Ellen van Berkel –

Voor ons pluimvee bedrijf waren we op zoek naar een herkenbaar bedrijfslogo.
We begonnen met een gesprek samen over ons bedrijf; Wat doet pluimveehouderij Van Berkel en wie waren de eigenaren? Waar stonden ze voor? Wat voor soort kippen hielden zij? Wat was het doel en waar zou het logo voor gebruikt worden?


Toen ontvingen we vijf ontwerpen met bijbehorende uitleg en het waren verbazingwekkend ontwerpen. Je ziet dus dat dingen van een “buitenstaander” heel anders zijn benaderd. Maikel had tijdens ons gesprek gemerkt in welk kader het logo zou moeten passen. Toen kwam de moeilijke taak om te kiezen uit de vijf opties, maar we waren erin geslaagd en we waren erg blij met het resultaat.


We waren zeer tevreden over de samenwerking, de persoonlijke benadering en voornamelijk over het meedenken met en het adviseren van de klant.