Jess Beautyness

De uitdaging

Het verhaal van MUAH artiest Jess Beautyness werd al effectief onder de doelgroep verspreid via mond tot mond reclame. Via deze traditionele maar effectieve manier kwamen de klanten in aanraking met de hoge kwaliteit en professionaliteit die Jess Beautyness te bieden heeft. Helaas was dit niet terug te vinden in de uitstraling van het bedrijf, die achterbleef op de rest. Jess Beautyness had voordat ze met Verbeek & Media Design in gesprek ging een logo en een Facebook pagina die voldeden om haar merk toonbaar te maken. De uitdaging lag in dit project bij het vinden van de belangrijkste kernwaarden waarin Jess Beautyness geloofd en die terugbrengen in een vernieuwde uitstraling.

Het resultaat

Het uiteindelijke resultaat van dit project kwam uit op een prachtig en elegant logo die op een traditionele manier gedrukt werd op een kwalitatief hoogstaand visitekaartje. Alleen al bij het voelen van het visitekaartje weet je dat je kwaliteit in handen hebt. Maar ook online is er meer aandacht besteed aan het merk Jess Beautyness. Om de vraag en het aanbod elkaar aan te trekken is er een prachtige portfolio website ontwikkeld die de vernieuwde uitstraling weerspiegeld. Het doel was om het professionele werk de aandacht te geven die het verdient. De fotografie op de website is om die reden ook groots aanwezig om ze tot in detail te kunnen bekijken.

  • Samenwerking: Freelance
  • Branche: Visagie en kappers
  • Project opleveringen:
    Logo, visitekaartje, website ontwerp, website ontwikkeling
jess-beautyness-lettertype-exploratie

Over Jess Beautyness

Jess Beautyness is een Make-Up and Hair (MUAH) artiest die al vanaf dat ze een klein meisje was een passie kreeg voor make-up en haarstyling. Door jarenlang hard te werken is ze naar een niveau gestegen waar ze altijd al van droomde.

De huisstijl

Jess Beautyness is door de jaren heen enorm gegroeid als MUAH artiest, helaas is haar huisstijl stil blijven staan. Samen met Jeske Nieuwenhuisen heb ik rond de tafel gezeten om de belangrijkste kernwaarden van Jess Beautyness inzichtelijk te krijgen. Deze kernwaarden zorgen voor de juiste vorm en kleur die de tot stand komen en terugkomen in de vorm van een prachtig logo en elegant visitekaartje.

Het proces van het drukken van deze kwalitatief aanvoelende visitekaartjes is via een authentieke druktechniek ontwikkeld, mede dankzij Rutten’s Drukkerij. Rutten’s Drukkerij heeft dankzij een Heidelberg drukmachine via hoog-/boekdruk, diepte in de visitekaartjes weten aan te brengen. De dieper liggende letters zijn in dit proces voorzien van een licht en elegant glanzende materie om zo de visitekaartjes extra detail en gelaagdheid mee te geven.

jess-beautyness-logo-design
jess-beautyness-logo-black-white
jess-beautyness-mockup-huisstijl
jess-beautyness-mockup-magazine
jess-beautyness-mockup-giftcard

De website

Het voornaamste doel van de vernieuwde portfolio website is om het merk Jess Beautyness beter in de spotlight te plaatsen. En om een creatieve omgeving te creëren waar Jeske haar professionele werk kan presenteren. Het was van belang dat de stijl in lijn was met het eerder ontworpen logo. Daarnaast was het van cruciaal belang dat de fotografie eruit zou springen om het verhaal van Jess Beautyness te weerspiegelen in haar werk.

jess-beautyness-website-homepage
jess-beautyness-website-homepage-ipad
jess-beautyness-webdesign-iphone-x

– Jeske Nieuwenhuisen –

Mijn bedrijf was nog niet vindbaar voor potentiële klanten, en had ik moeite om te laten zien wie Jess Beautyness is. 

Maikel is erg goed in zijn vak. Door zijn ervaring en creativiteit wist hij mijn verwachtingen te overtreffen. Door het gevoel achter mijn bedrijf visueel neer te zetten en over te brengen ben ik nu vindbaar èn zichtbaar.

Bedankt!

Klaar voor een gesprek?